25.1.17

Weightlifting Fairy Kim Bok Joo / Kore Dizisi


2016 yılının sonlarında 2017'nin başlarında sonlanan sevimli dizi Weightlifting Fairy Kim Bok-Joo, tartışmasız en sevimli diziler kervanına adını yazdırdı. MBC kanalında yayınlanan dizinin senaristliğini King of High School Life Conduct ve Oh My Ghost hatırlayacağımız Yang Hee-Seung yaparken yönetmen koltuğuında Oh Hyun Jong oturuyor.

Sporcu bir kadının hayatına ve ilişkilerine odaklanıyor. Hikayesi kampüste geçen olan dizi, ana hikaye ekseninde hayallerinin peşinden koşan atletlerin mücadelelerini de anlatıyor. Dizinin en önemli esin kaynağı ise Güney Koreli şampiyon atlet Jang Mi Ran.
Lee Sung Kyung dizide Kim Bok Joo karakterini canlandırıyor. Daha önce It's Ok, This is LoveCheese in the Trap, Doctors dizilerinde izledim. Kim Bok Joo; başarılı bir halterci. Gücünü eski bir halterci olan babasından alıyor. 20 yaşlarında olan genç bir bayandır. O, Spor Akademisinde 2. sınıftadır. Bölümü halterdi. Kim Bok Joo; arkadaş canlısı, adaletsizlik görmeye dayanamayan ve öfkesine hakim olamadığı içinde sıkça kavgalara karışan birisidir. Ancak bütün bunların altında kırılgan bir kalbi vardır. Lee Sung Kyung son yıllarda canlandırdığı karakterlerle dikkatleri üzerine çekti ve başrolü bu diziyle kaptı. Her tip karakteri canlandırabilecek potansiyele sahip bknz: Cheese in the Trap ve Doctors dizileri. İki farklı karakteri bu kadar iyi taşıyabilecek oyuncu çok az. Kim Bok Joo ise her iki rolün karışımı gibiydi. Dizideki şivesi ve mimiklerine hayran kalmamak elde değil.
Nam Joo Hyuk; dizide Jung Joon Hyung karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Surplus Princess,  Who Are You: School 2015, Cheese in the Trap, Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo dizilerinde izledim. Jung Joon Hyung, mükemmel ama bir o kadar da şanssız bir yüzücüdür O, Kim BokJoo ( ile aynı Spor Akademisi 2. sınıf öğrencisidir. Yüzme takımındadır. Kural dışı bir başlangıç yaptığı için diskalifiye olan Joon Hyung, geçmişinde yaşadığı bi olaydan sonra büyük bir travma geçirmiştir. Nam Joo Hyuk, Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo ile gösterdiği çıkış ile başrolü kaptı. Oyunculuğu o kadar doğal ki izlerken gerçekten o karakteri size yaşatıyor.
Lee Jae Yoon, dizide Jung Jae Yi karakterini canlandırıyor. Daha önce Golden RainbowWitch's Romance, Heart to Heart, Another Miss Oh dizilerinde izledim. Jung Ye Ji, Jung Joon Hyung abisidir. Tesadüf eseri Kim Bok Joo'yla karşılaşır ve ona yardımcı olur. Başarılı bir doktordur. Kardeşine fazlasıyla düşkündür. Le Jae Yoon'un hem iyi hem kötü karakterleri iyi bir şekilde taşıyabiliyor. Bununla birlikte romantik ve düşünceli erkek rollerinde daha iyi olduğunu düşünüyorum. O tip rollerde farklı bir karizma taşıyor. Tabiri caizse çiçek çocuklar gibi olabiliyor.
Kyung Soo Jin, dizide Song Shi Ho karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Age Ending in Nine Boy dizisinde izledim. Song Shi Ho, Joon Hyung'un  eski kız arkadaşıdır. Jimnastikte 3. yılındadır. Güney Kore'ye geri dönen Shi Ho, jimnastik uğruna terk ettiği Joon Hyung'a geri dönmek ister. Kyug Soo Jin'in oyunculuğu orta şeker. Aslına bakarsanız dizi kadrosunda ısınamadığım tek oyuncuydu diyebilirim. Bu rolünden kaynaklı değil. Ondan eksik bir şeyler vardı. Fakat nedir bilmiyorum. Oyunculuğu soğuk geldi.

Dizinin daha yeni başladığı zamanlarda gördüğüm fotoğraf ve videolar sayesinde deli gibi başlamak istediğim ama bir dizi bitmeden başlama kuralını bozmamak için dayanmaya çalıştığım ama dayanamayıp başladığım sevimli dizi. Dizinin mutluluk verici ve iyileştirici bir özelliğe sahip olduğunu söyleyebilirim. Arkadaşlıklar, aile ilişkileri, diğer ilişkiler her şeyi çok güzel bir şekilde yansıttılar. Özellikle de sevgiyi. Dizinin çok belirli bir konusu yoktu. Bununla birlikte sıcak ve sevgi doluydu hiç bir bölüm sıkmadı.

Spolier olabilir bu paragraf, izlemeyenler okumasın!
Book Joo'nun amcası ile bayan antrenör arasındaki olayları işlememiş olaylar hoş olurdu. Senaryoda gereksiz bulduğum  tek şey diyebilirim. Çokta fazla göze batmıyor Joon Hyung'un  Ben anlayamadım neden bu kadar yumuşak bir tutum sergiledi. Belki biraz ağır olacak ama sadece doğurmakla anne olunmaz. Kaç sene olmuş kadın bir kere aramamış sormamış paraya ihtiyacı olduğu için dönmüş. Dönmüşken de bir çocuğum vardı sanki buralarda bir ona da bakayım demiş. Sinir oldum. Birde Bok Jo'nun Dr. Jae Yi  aşık olduğu sahnelerde her kızın yaşayacağı duygu tramvalarına ne demeli. Onu bir dakika bile görebilmek için Haltere ters olan zayıflama işlerine bile giriyor olması. Saf ve temiz duygulardı. İlk kez bir erkek ona kadın gibi davrandı. Bir halterciye. Bu yüzden fazla samimiydi bu dizi.















Dizinin en güzel olaylarından biride bir çok komik sahneye denk geliyor oluşumuzdu. Mesela iki abi kardeş arasındaki fark ise çok güzeldi. Hikayesi sıradan kahramanlar bizden birileriydi. İkinci erkekler ikinci kadınlar güçlü aileler ve ilişkiler yoktu. Eski kız arkadaşın yaptıkları gerçek hayatta sıradan kıskanç eski bir kız arkadaşın yapabileceği şeylerdi ya da eski kız arkadaştan hoşlanan kıdemlinin Joon Hyung'a yaptıkları normal hayatta olabilecek sıradan insan olaylardı. her şey doğaldı. Bu sebeple samimiyet kokan bir diziydi.

Dizinin başrolleri arasındaki uyum diziyi baştan sonra götüren unsurlardan biri oldu. İkisinin arasındaki kimya uyumlu olunca ortaya izlemesi keyifli bir dizi ortaya çıktı. 
Dizi boyunca klişelerin dışında bir çok komik sahneye denk gelebilirsiniz. :)



Samimi oluşlarının verdiği çekim ise izleyicilere güzel yansıdı


Özellikle dizinin gerçekçiliği, doğallığı, Kore deyimiyle 'makjang'dan yani K-Dramalarda bol bol kullanılan klişelerden, duygu sömürüsünden uzak duruşu, hiç bir sahnede sıkıcı olmayışı, kurgu geçişleri, dostluk, aile, sevgi-aşk ilişkileri, gençlerin ve genç sporcuların sorunları gibi hayattan ayrıntılar, çiftin doğal kimyasının yarattığı sinerji ve oyun gücü, yönetmenin yorumuyla birleşince bu iddiasız ama şeker-şurup tadındaki dizi beni kendine kıskıvrak bağladı, izlerken gülümsetti ,mutlu etti, içim kıpır kıpır oldu.

Tipik Lee Sung Kyung hareketleri :) Az çok onu takip edenler bilirler.
İzlemeyenler için Doctors dizi ekibinin Running Man'e katıldığı bölümünü öneririm.

Üniversite hayatında yurtta kalan arkadaşlar az çok bilirler bu güzelliği. Sürekli yanınızda olan iki güzel dost. Swag tadında dostluklar yaşadığım için kendimi şanslı hissediyorum. Zira diziyi izlediğimde bir çok yerde kendi arkadaşlıklarıma tanık oldum diyebilirim. Hayatınızın dizisi olamaz belki ama aşkı,arkadaşlığı,dürüstlüğü,aileyi hatta düşünün eski kız arkadaş olmayı bile çok güzel işlemiş bir dizi kendisi. Soldaki Lee Jo Young ilk dizi çıkışı devamı gelir. Sağdaki Cho Hye Jung. Daha önce Because It's The First Time ve Cinderella and Four Knights dizilerinde izledim. Aşırı sevimli. 


Dizi konuk oyuncu geçiti gibiydi. 
Lee Sung Kyung'un yakın arkadaşı olan Lee Jung Suk.
 
Surplus Princess dizisininde çıkış yapan Nam Joo Hyuk'un o dizide rol arkadaşı Kim Seul Gi.
 Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo dizisinde birilikte rol alduğı Girls Generetion grubundan Seohyun

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo dizisinde birlikte rol aldığı ve yakın arkadaşı olan Ji Soo.

Dizinin müziklri, Kim Jong Wan&NELL "You&I" Han Hee Jung "Dreaming" Standing Egg "I'll pick you up" Kim Min Seung "From now on" Lee Hae In "Permeate " benim dikkatimi çeken şarkıları. Albümü dinlemek için sizi aşağıya alayım.

Albümü dinlemek için; TIKLA

2016'da yayınlanan bir çok iyi diziye nazaran konusu basit de olsa, bu kadar sağlam, tıkır-tıkır işleyen, tuzağa/tekrara düşmeyen ve açık vermeyen bir senaryoya sahip değildi. Üstelik kararında son buldu diyebilirim Hayatınızın dizisi olamaz belki ama aşkı,arkadaşlığı,dürüstlüğü,aileyi hatta düşünün eski kız arkadaş olmayı bile çok güzel işlemiş bir dizi kendisi. Keşke şurada şu olsaydı dediğim bir sahne,senariste sinirlendiğim bir an yaşamadım.Her şey yerindeydi ve güzeldi.Kore dizilerinde son dakikalarda yaşadığım mutluluğu ben bu dizide baştan sona kadar yaşadım. 

Sorumuzu unutmayalım
ACABA MESSİ'Yİ SEVER MİSİNİZ?

Dizi için puanım; 8/10

23.1.17

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo / Kore Dizisi


SBS son zamanlarda güzel dizilere imza atmaya başladı. Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo onlardan bir tanesi. Dizi Çin dizisinden uyarlama. Mantık aynı fakat içerik farklı. Kore tarihini, Goryeo'nun kuruluş yıllarını ele alarak kurgulanmış. Zaten iki dizide de farklı tarihlerde geçiyor. Goryeo 918–1392; Çin dizisi ise Quing Dynasty 1644–1912 yıllarında ele alınıyor. Senaristleğini Joo Yoon Young yaparken yönetmen koltuğunda IRIS, That Winter, The Wind Blows It's Ok, This is Love gibi dizileriyle bilinen Kim Kyu Tae oturuyor.

Hikaye, Goryeo rejiminin erken dönemlerinde geçmektedir. Modern çağda yaşayan 25 yaşındaki Hae Soo (IU) tam güneş tutulması yaşandığı sırada zamanda geri gitmek suretiyle kendini Goryeo devrinde bulur ve Wang Hanesi'nin prensleri arasındaki çatışmalar ve mücadeleler arasında kapana kısılır. Orada diğer insanların korkudan titremesine sebep olan Wang So'ye âşık olacaktır.

Bundan sonrası ağır spolier içerir.

"O, güneş olmak istemedi ancak parlıyordu"
Lee Joon Ki (Junki); dizide Taejo'nun 4.oğlu olan Wang So'yu canlandırıyor. Daha önce Arang and the Magistrate, Two WeeksScholar Who Walks the Night ve She Was Pretty(konuk oyuncu) dizilerinde izledim. 4. Prens olan Wang So,  buz gibi soğuk bir kişiliğe sahiptir. O, dikkatleri üzerine çekmek istemeyen birisidir fakat doğduğu ayrıcalıklardan dolayı bu imkansızdır. Annesinin yüzünden kral Taejo onu  4. Prensin  böyle olmasının sebebi anne ve babası tarafından sevilmiyor olması. Korkutucu olmasının sebebi insanların yüzündeki yara yüzünden ona acımalarındansa korkmalarını tercih ediyor. Anne babaları tarafından sevilmeyen çocuklar mutsuz, hırçın olur ve dikkat çekmek isterler. Wang So yu izlerken öyle birini gördüm. Lee Joon Ki'nin oyunculuğunu her zaman beğendiğimi dile getiriyorum. Özellikle tarihi dizileri fazlasıyla yaktığını düşünen kesimdeyim. Geleneksel kıyafetler herkesin üzerinde hoş duruyor fakat Joon ki'de bir başka duruyor. Dövüş sanatlarındaki marifetlerini de göz önünde bulundurursak dizideki kılıç ve dövüş sahneleri göz dolduruyordu.

Eğer bu hiçbir şeyin değişmeyeceği anlamına
 geliyorsa yaşamak istiyorum


IU; dizide şimdiki zamanda yaşarken geçmişe giden Hae Soo karakterini canlandırmaktadır.  Daha önce Dream High ve Pretty Boy dizilerinde izledim. Güneş tutulması olduğu sırada suya düşmesiyle geçmişe gider.  Wang Wook'un eşi Hae'nin kuzeni olarak rekarne olmuştur. Bir anda kendini 9 yakışıklı prensin arasında bulmuştur. Diziye başlarken IU'nun oyunculuğuna dair bir çok kötü yorum okudum. Ben IU'nun oyunculuğunu sevimli bulanlardanım. Evet çok başarılı oyunculuğu yok ama sevimliliğinin vermiş olduğu enerjiyle o açığı kapattığını düşünüyorum. Netizenlerin abarttığı kadar kötü bir oyunculuğu yok. Lee Joon Ki'de dediğim gibi geleneksel kıyafetlerle güzelliğine güzellik katarak görsel bir şölen sergilediler.8. prensimiz aşkı için eşine yalvarmaya bile gitmiş.ee Hae Soo bu girmediği kalp huzur vermediği hayat yok gibi tüm prensler ona hayran ..bu hayranlık onun samimiyetinden,cesaretinden ve kararlılığından geliyor..ve onlara her bölüm yeni yheni kelimeler öğrettiğinde çocukların halerine kopuyorum 

"Aşk ve güç, ikisi de yüreğindedir."

Kang Ha Neul; dizide Taejo'nun 8.oğlu olan Wang Wook karakterini canlandırıyor. To The Beautiful You, Monstar, The Heirs Angel Eyes, Misaeng dizilerinde izledim. O, prens Wang So ile aynı babadan ama farklı annelerden dünya gelmiştir. Onun karakteri, edebiyatta ve dövüş sanatlarında yetenekli olduğu kadar da sekizinci oğul olmasına rağmen tahtın varisi olma gibi bir arzusu olduğunu görmemek imkansız. Dizinin ilk bölümleri aşırı sevdiğim şartlardan dolayı bile olsa değiştiği için sinirlendiğim karakterlerden biri oldu kendisi Rengi belli etme konusunda donuk mimiklerine hayran kalmamak elde değil. Kısacası Kang Ha Neul oyunculuğunu konuşturduğu bir yapıma daha imzasını attı. İkinci adam ya da oyuncuların gençlik yıllarını izlemek yerine onu artık başrolde görmek istiyorum. İzlerken dramın dibine vurmak istiyoruz.










"Onun hayali Goryeo’nun kralı olmak"


Hong Jong Hyun;dizide Kral Taejo'nun 3.oğlu Wang Yoo karakterini canlandırıyor. Daha önce Her Lovely Heels dizisinde izledim. Wang So ile aynı anneden dünyaya gelmiştir. Kraliçe olan annesi onu çok küçük yaşından itibaren bir kral olması için eğitmiştir. Bu durum onun kibirli ve hırslı biri olmasına sebep olmuştur.  Gel gelelim fasülyenin faydalarına. Dizi boyunca rengi en net şekilde beli eden karakter. Hareketleri, konuşmalarıyla açık açık "Ben kral olacağım" diyordu. O yüzden kötü bile olsa dizideki en dürüst karakterdi. Sırf annesi onu sevsin diye her dediğine peki diyen bir Prens. Ne yazık ki annesinin gölgesinden kurtulamadı. Hong Jong Hyun çiçek oğlan gibi olduğu bir dizide izlemiştim. Fakat sert yüz hatları ve mimikleriyle kesinlikle kötü karakter oyunculuğuna adını altın harflerle yazdırabilir. Kesinlikle düşünmeli.




Haylaz bir genç kan.

EXO üyesi Beakhyun; dizide Kral Taejo'nun 10.oğlu Wang Eun'u canlandırmaktadır. Oyunculuk çıkışını bu diziyle gerçekleştirdi. Wang Eun karakteri diğer prenslerin aksine şaka yapmaktan hoşlanan haylaz kişiliği vardır. Tahta gözü olmayan Prensi vatana ihanet suçundan öldüren 3.Prense ne desem bilmiyorum. Bıraksaydın çocuk, eşiyle mutlu mesut yaşasaydı. Eun'un en komik halleri Hae Soo'ya aşkını itiraf sahneleriydi. Beakhyun, çok iyi oynadı. Sevecen halleriyle bizi güldüren sonrasında da hunharca ağlatan bir karaktere can verdi.Diziyi izleyip Eun karakterini çok sevmeyen yoktur. Bu yeterli bence oyunculuğunun iyi mi kötü mü olmasını göstermesi açısından. Beakhyun'u bir çok dizide görmek istiyorum.

Derinliği ve zarafeti ile


Nam Jo Hyuk dizide Kral Taejo'nun 13.oğlu Wang Wook'u başka bir deyişle Beak Ah'ı canlandırıyor. Daha önce Surplus Princess Who Are You: School 2015 Cheese in the Trap dizilerinde izledim. Diğer prenslerin aksine sanata karşı doğuştan yeteneklidir. Wang So'nun en çok güvendiği kardeşidir. Taht kavgaları arasında kimsenin arkasından iş çevirmeyen iki prensten biriydi. Diğeri tabi ki Eun'du. Onun tek iş çevirdiği kişi Woo Hee oldu. Beak Ah bir de Hae Soo ile yakın arkadaş olmayı başaran biri olmayı başardı. Son anına kadar kararlarından hep ona destek çıktı. Nam Jo Hyuk büyük bir çıkış yakalayacağını önceki dizilerinde dile getirdim diye hatırlıyorum. Her girdiği role kendinden bir şeyler katmayı ihmal etmiyor. Onun hamurunda aktörlük var. Korelilerin bir tabiri var ya "Çiçek oğlan" tam da öyle .
Her zaman kardeşlerinin genci
Ji Soo dizide Kral TaeJo'nun 14.oğlu Wang Jung'u canlandırmaktadır. Aynı zamanda prenslerin en küçüğüdür. Wang So ve Wang Yo ile aynı anneden dünyaya gelmiştir. Daha önce ; Angry Mom, Cheer Up!Page TurnerDoctors, Fantastic dizilerinde izledim. Yaramaz bir kişiliğe sahip olmasının yanında savaş sanatlarına ilgilisi oldukça fazladır ve bu konuda oldukça yeteneklidir. Wang Jung kötü kraliçe ve kötü ağabeyinin dolduruşları arasında temiz kalmayı başaran bir Prens.  Hae Soo ona ilk sarıldığında, kalbi ilk kez onun için attı. Onun tek derdi Hae Soo'nun mutlu olmasıydı. Onunla arasındaki mesafeyi sevmesine rağmen her zaman korudu. Aralarında en şanslısı da oydu. Sevdiği kadın yanındaydı. Onun çocuğuna sahipti. Tutunacak tek dalı oydu. Ji Soo son yılların aranan oyuncusu. Bundan sonraki yapımlarda onu başrol görmek istiyorum.




Kalbimi istiyorsun?
İstediğiniz kadar gümüş alın.


Yoon Sun Woo dizide Kral Tae Joo'nun 9.oğlu Wang Won'u canlandırmaktadır. İzlediğim ilk yapımı. Wang Won'un annesini ailesi sayesinde çok zengindir.Prensler arasında en iyi anlaştığı ve sözünden çıkmadığı kişi Wang Yo'dur. Dizide karakter olarak sevmediğim tek Prens. Çünkü bir duruşu yok. Sürekli birilerinin arkasından iş çeviren her an herkesi satabilecek potansiyele sahip.Prens Won sadık bir insan olmadığı sürekli ikili oynamasının cezasını aldı. Bunun sonunda da hak ettiği ceza ona kesildi. Hae Soo'nun ''Bir gün Chae Ryung yüzünden çok pişman olacaksınız'' lafı da gerçek oldu. Ölmeden önce kızın ona ne hissettiğini bilerek öldü. Üzülmedim.
Ben kraliçe olacağım.
Eğer olamazsam o zaman
kim Majestelerini koruyacak?


Kang Ha Na dizide Kral Taejo'nun kızını yani prenses Hwangbo Yeon-Hwa karakterini canlandırıyor. Mirror of the Witch dizisinde izlemiştim. Wang Wook ile aynı anneden dünyaya gelmiştir.Abisinin aksine oldukça hırslı birisidir. Onun en büyük planı kraliçe olmaktır. Kralın onca çocuğu arasında en fettan olanı Prenses çıktı. Kraliçe olacak diye kötülüklerin en sağlamlarını yaptı. Kendi öz abisini sattı. Oysaki, o ölmesin diye sevdiği kadından vazgeçmişti. Wook "besle kargayı oysun gözünü" sözünün net en büyük örneği oldu. Kang Ha Na; geleceği parlak oyuncular arasında yerini alır. Bu tür karakter rollerinin hakkını vereceği kanaatindeyim. 




IU'nun sırf şu bölümdeki oyunculuğu bile yeterliydi. 
Küçük Görsel

Wang So'nun aski çok başkaydı. Başta "bir daha yanıma yaklaşma,seni öldürürürüm" diyen adam ne güzel sevdi Soo'yu Hae Soo; Wang So'nun yapayalnız, acılarla, kırgınlıklarla dolu dünyasına ilk ve tek dahil olan insan oldu. Onu dinleyen,onu düşünen, nasihat veren, onun için endişelenen, ona yardim eden, ondan korkmayan ilk insan oldu.Hae Soo, bu yaptığı bu davranışların adını "arkadaşlı" koydu Wang So "Ben sevginin o dediğin türlerinin hiç birini tatmadım. İster sevgi olsun, ister arkadaşlık hepsi ayni kapıya çıkıyor benim için" diyerek noktayı koydu. Tüm hayatı boyunca yalnızlık içinde yaşayan bu insanın tek varı yoğu bu kız oldu. Zamanla ve yavaş yavaş, ince ince aşık oldu 4.Prens...Endişelendi ve endişesini gözleriyle anlattı hep. Krallığı bile bir kenara atıp Hae Soo varsa onunla çıkıp gideceğini söyledi. Sevdiği kız suçlanmasın,ona bir şey olmasın diye 3 bardak zehir içti. Herkes sevdiği için bir şeylerden vazgeçer. Wang So canından vazgeçti sonra onun için ölümden vazgeçti.Tam iyileşmeden kızın yanına koştu. Soo idama götürülürlerken kılıcıyla engel olmaya çalıştı. Ve hiç bir prens kralın korkusundan kızın yanına yaklaşamazken bir tek o kol kanat gerdi. Onun yanında oldu. Hiçbir şeyi düşünmeden sadece ve sessiz sedasız yanında oldu...
Wang So güzel sevdi.

Wook'un aşkı ilk bölümler eşine rağmen göz doldursa da benim istediğim aşk değildi. İlk fırsatta arkasını dönmüş gibi olsa da aslında Wang Wook çok zor durumda kaldığı için böyle davranmak zorunda kaldı. Eğer kız kardeşininde işin içinde olduğu ortaya çıkarsa hain ilan edilecekler ve belki de ailecek öldürülecekler. Wang WooK un kaybedecek çok şeyi vardı. Wang WooK'un kızı gerçekten sevdiğini düşünüyordum. Prensler arasında taht hırsı yok olmayan tek kişiydi dizinin başlarında..Tabi biz senarist ne yönde yazarsa o yöne doğru bakış açımızı değiştirmek zorunda kalıyoruz.  Dizinin bir çok romantik sahnesi Wook ve Soo arasında geçtiğini düşünüyorum. Karısı öldüğünde aslında ben onu seviyormuşum diyerek tekrar Soo'nun peşinde olması gibi ayrıntılar olmasa daha hoş olurdu gibi geliyor.

Dizinin hiç kuşkusuz en asil kadını 4.Prensin eşi ve  Hae Soo'nun kuzeni olan Lady Hae'ydi. Ona kızı gibi baktı sahiplendi. Çocuğu olmamasına rağmen ona bir anne şefkati gösterdi. Onu hiç sevmeyen bir eş ile hep ilgilendi. Buna rağmen çizgisini bozmadı. Wang Wook' ise eşini kaybedene kadar onu sevdiğinin farkında değildi. Onu kaybettiği gün ben aslında onu seviyormuşum demesine rağmen bir kaç gün içinde unutması bence senaryonun gereksiz oyunlarından biriydi. Lady Hae oda gariban ta başından hiç eşinden sevgi görmedi, zorunlu bir evlilikti ama oda yinede sevdi, hep eşini düşündü eşi için yapmiyacak hiç birşey yoktu. öyleki eşinin başkasını sevdiğini anladığını ramen ses etmedi o yetmedi sırf eşi mutlu olsun diye sevdiğine kavuşmasi için yollar açtı şükür ömrü vefa etmedi o görüntüleri görmeye. Ne kadar sevsede çok zor olurdu be sevdiğini başkasiula baş göz etmek. Şu son sahne iç parçalayan cinsten..

Taht kavgaları için şu kardeşliği bitirdiniz be, vicdansızlar!

Saray hanımı Oh çok asil bir karakterdi zamanında kendi çocuğunu kaybetmişliğin verdiği acıyı biraz olsun Hae Soo'yu sahiplenerek giderdi sanki ve bir anne şefkati ile de onun yerine ölmeyi göze aldı. Keşke ölmeseydi ..Lady Oh kralın kimbilir kaç eşi arasında onun gönlüne taht kuran tek kadın. Nedimesi olarak neler çekti kralın kaç eşini onun için hazırladı ama yinede sevdi, çocuğundan ettiler yinede sevdi çok sevdiki o kadar acıya , izdiraba, kraliçenin işkencelerine dayandı pes etmedi (birileri gibi başını alıp gitmedi😒😒) sonuç kendisi gibi olmasını istemediği Hae Soo için feda etti

Wang Jung, canım benim. Mantıklı düşünemese de iyi çocuktu, Soo'yu sevse de ne başına dert oldu, ne üzdü, ne sıkıntı çıkardı, uzaktan sevdi ve sadece bekledi. Evlendikten sonra da ona iyi bakması, hâlâ arkadaşız merak etme demesi ve tabi en sonunda Hae Soo öldükten sonra Baek Ha'ya onu sevdiğini söylemesi, ağlaması, kıza hayattayken zaten kavuşamadı, aşkı ciddiye alınmadı üstüne bir de küllerini bile elinden aldılar.Dizinin güzel seven adamlarından biriydi Prenslerin en küçüğüydü.


1000 yıl öncesinin Kore'sinde devletin sürdürebilirliği adı altında bu günün deyimiyle ensest evlilik varsa bizim tarihimizde de 'Devletin Bekası' (devamlılığı) için pek çok cinayet işlenmiştir ki bu günün bakış açısıyla kabullenemeyiz ama olmuştur ve gerçektir. Birazcık tarihimizi okuyanlar Kanuninin öz evladını öldürttüğünü bilir.Bu gelenek Kardeş katli Fatihten başlayarak devam edip gitmiştir (taht üzerinde hak iddia eder diye özellikle kardeşler kan akıtılmadan boğdurulmuştur) ta ki hanedanın en yaşlı üyesi tahta çıkar kuralı getirilene dek. Doğudan Batıya her monarşinin tarihinde böyle kara sayfalar vardır. İğneyi başkasına batırırken çuvaldızı da kendimize batıralım ve olayları tarihi bağlamından koparmayalım. Adamlar tarihi gerçekleri dizilerinde kurgulamışlardı, bunu tartışmak dünyanın en saçma olayı.  Prensese gelince,küçüklüğünden beri veliaht olan yarı-kardeşlerinden biriyle evlenmeye programlanmışsa, soylular arasında ensest diye bir kavram yoksa, abisini kardeş değil de erkek olarak görebilecektir haliyle.
Bu günün mantığıyla ne taht uğruna işlenen cinayetleri ne de bu tür kardeşler arası evlilikleri onaylamamız mümkün değil ama gerçekler tarihte yerini almış, ne yazık ki bu durum böyle..

Dizinin finaline gelecek olursak;

Jung'un neden Hae Soo'nun el yazısı yüzünden mektupları kendi el yazısıyla değiştirdiğini anlamayanlar için kısaca açıklayayım. Kral, fermanları kendisi yazar ve sonra da kraliyet mührünü basar. Elinizde kralın el yazısını taklit edebilecek birinin olduğunu düşünsenize... Ülkeyi ele geçirmek isteyen ya da kraliyet emirlerini lehine kullanmayı düşünen art niyetli insanlar bunun için Hae Soo'yu kullanmaktan çekinmeyeceklerdi. Jung'un önüne geçmeye çalıştığı şey de buydu. Çünkü kralın el yazısını taklit etmek o dönemlerde suç olarak kabul ediliyor.Jung'un hata ettiği nokta mektubu kendi adıyla göndermek oldu. Eğer mektupta Hae Soo'nun adı yazsaydı olay çok daha farklı neticelenebilirdiki So'yla yüzleşirlerken Jung'un da yaptığı hatanın farkına vardığını görebiliyoruz.
Wang So ile kızının karşılaşmasında acaba Wang So küçük kızın kendisinden olduğunu anladı mı diye şüpheye düşenler olmuş. Evet, anladı. Hatta o an Hae Soo'nun neden onu bırakıp gittiğini de anladı. Muhtemelen Wang So'nun bunca yıldır kafasında oturtamadığı tek nokta buydu ve alması gereken cevabı da Jung'dan aldı. Bugüne kadar Hae Soo'nun her dileğini yerine getirdiği için bu dileğini de karşılıksız bırakmadı ve belki de onu mutlu edebilecek son şeyden de kızlarının iyiliği için vazgeçti. Sonuçta kendisi görmeyecek olsa bile bir yerlerde Hae Soo'dan bir parçanın yaşadığını bilmek Wang So'ya az da olsa bir teselli olmuştur.
Baek Ah ile Wook'un kızının karşılaşması biraz kafaları karıştırmış ve Woo Hee ile bağlantı kurulamamış. Wook'un kızı Baek Ah'nın gelecekteki eşi arkadaşlar. Dizide de muhtemelen Woo Hee'nin reenkarnasyonu gibi gösterilmeye çalışılmış. Sanırım ikisinin oğlu ilerde tahta çıkıyor. Bununla ilgili bir yazı okumuştum ama aklımda ancak bu kadarı kalmış.
Wang So ve Wook'un Hae Soo'nun yokluğunda fark etmeden birbirlerine tutunduklarını gördük. Nasıl oluyor o iş derseniz, şöyle izah edeyim. Sevdiğiniz biri artık bu dünyada olmadığında, onun da sevdiği birilerinin olduğunu hatırlayarak teselli bulursunuz. Sevdiğiniz kişinin bir zamanlar yanı başınızda olduğunun kanıtıdır bu. Wook'un merakla So'nun saltanatını takip edişi ve yaptığı işlerle içten içe gururlanışı ya da Baek Ah, Wook'un öldüğünü söylediğinde So'nun yüzünde beliren acı dolu ifade bunun bir kanıtı. Her ikisinin de içleri soğumuş, her ikisi de Hae Soo'nun gidişinin acısını birbirlerinden başka kimsenin anlayamayacağını fark etmiş. Bir şekilde sözsüz bir kader ortaklığı yapmışlar aslında. En çok içime oturan sahnelerden biri de bu oldu o yüzden.
Wang So ve Hae Soo'nun gelecekte karşılaştıkları sahne kesilmiş. Aslında böyle bir sahnenin var olduğu hem LJG hem de Jisoo tarafından onaylandı. Artık DVD'lerden mi öğreniriz yoksa bir özel bölüm gelir mi orası meçhul. Ama karşılaşmalarını muhtemelen göreceğiz.

Hae Soo'nun şarkısını duyduğumda ağladım, Wang So'nun Hae Soo'nun ölüm haberini aldığında "Benden bu kadar çok nefret ediyor olamaz değil mi?" deyişine ağladım, Jung'un küllerle bir başına oturuşuna ağladım, Wang So'nun küllere sarılıp yaralı bir kurt gibi inlemesine ağladım ama en çok da Hae Soo'nun Wang So'yu yapayalnız bıraktığını fark ettiğindeki pişmanlığına ağladım. Kim ne derse desin bana göre dört dörtlük bir dizi oldu Scarlet Heart. Eksikleri gözüme batmadı, aksine o eksiklerle daha da çok sevdim sanki. Finalin üzerinden bir hafta geçti ama hala duygulanmadan dizinin müziklerini dinleyemiyorum. Bu dizi kalbimde öyle bir yer etti ki, kolay kolay kimse yerini dolduramayacak bu gidişle. Bir ihtimal yeni sezon gelirse azıcık teselli bulurum ama o da pek mümkün görünmüyor. Yine de pozitif düşünelim ki gerçek olsun^^ Gerçi yeni sezon olmasa da dizinin sonu beni tatmin etti açıkçası, mutlu anları döndürüp döndürüp izlesem bana yeter. Yazımı noktalarken Scarlet Heart spoiler ailesini sevgiyle kucaklıyorum, sayenizde dizi keyfim ikiye katlandı. Başka spoilerlarda görüşmek üzere...

Z.Hera diziside Park Soon Deok karakterini canlandırıyor.Bir güzel sevende 10.Prensesi çocukluğundan beri seven, generalin savaşçı kızı. Muradına eriyor ermesine Eun'un eşi oluyor. Hiç bir zaman çocukluk aşkından vazgeçmedi.Sevilmedi ama o pes etmedi  hep sevdi hep sevdi. Kocasının gönlü başkasındaydı yine sevdi. okadar sevdik sevgisi eşine de geçti:Bir güzelde o sevdi. Onun için kendini feda etti. Mutlu etti, mutlu oldu.
En acısı generalin kızının ölümünün ardından çektiği acı. Güçlü kudretli bir komutan ama tek kızını bile koruyamıyor. Bu da aslında makam mevki sahibi olmanın bile bazen hiçbir anlamı olmadığını gösteriyor. Böyle olacağını bilseydim ona mani olurdum. Gerçi bunun olacağını bilse bile yolundan dönmezdi o. Soon Deok'um öyle bir kızdı işte. Neyse o ve değişmek nedir bilmeyen.

Girl Generetion grubunun güzel sesi Seohyun Woo Hee karakteriyle karşımıza çıktı. Woo Hee karakteri hakkında pek bilgi vermek istemiyorum. Dizideki gizemini çok sevdiğim için. Onur bir Prenses. Beak Ah ile sonsuza kadar mutlu olsunlar isterdim.

Dizinin müzikleri harikaydı. EXO-CBX "For You"  "Ost Kraliçesi Taeyeon "All With You" " Locco&Punch "Say Yes" I.O.I "I Love You, I Remember You" Baek A Yeon "A Lot Like Love" EPIK HIGH&Lee Hi  " Can You Hear My Heart " Lee Hi "My Love" "Sun Hae Im "Will Be Back" SG Wannabe "I Confess" Jung Seung-Hwan "Wind" DAVICHI "Forgetting You" şarkılarını sizler için seçtim.

Albümü dinlemek için; TIKLA

İlk bölümler genel olarak eğlenceli olsa da sonra öyle bir drama bağlıyor ki bir daha çıkamıyorsunuz dramın içinden, bundan daha üzücüsü olamaz, bundan daha fazla ağlayamam diyorsunuz, sonraki bölümde daha çok ağlarken buluyorsunuz kendinizi. Fakat tavsiyem final de dahil dram olan bir dizi olsa da dram sevmeyenler için bile izlenmesi gereken bir dizi. Çok etkileneceksiniz, diziyi tüm benliğinizle hissedeceksiniz, yaşayacaksınız..

Dizi için puanım; 9/10

17.1.17

The K2 / Kore Dizisi

Bir TVN dizisiyle daha sizlerle beraberim. Sanırım TVN kanalıyla aramda gönül bağ oluştu. Kaliteli oyuncularla kaliteli işler çıkarmaya devam ediyor. Arada kurgusal sorunlardan dolayı dizilerin seyrinde sıkıntı olsa da onların iyi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. The K2 dizisinin başrollerinde Ji Chang Wook, Yoona, Song Yoon A ve Cho Seong Ha yer alıyor. Yönetmenliğini Kwak Jung Hwa yaparken senaristliğini ise Yong Pal dizisinde tanıdığımız Jang Hyeok Rin yapmaktı. Dizinin konusu; Eski bir paralı asker olan Je Ha esrarengiz olarak saklanmaktadır. Ülke ülke yerini değiştiren genç asker tesadüf eseri kendini intikam ateşinin içinde bulur. Kendisini öldürmeye çalışan başkan adayının eşi Yoo Jin ile karşı karşıya gelir. Gelişen olaylar sonrasında JSS olarak kurulan güvenlik şirketinde koruma olarak görev almaya başlar. Onun oradaki göre başkanın adayını herkesten sakladığı kızı Anna'yı korumaktır.
Ji Chang Wook; dizide Kim Je Ha karakterini canlandırıyor. Daha önce Empress Ki ve Healer dizilerinden hatırlayacaksınız. 'K2' olarakta bilinen eski bir paralı asker olan Kim Je Ha karakteri, soğuk ve alaycı bir kişiliktir. Je Ha paralı asker olduğu bir dönemde Irak'ta görev almaktadır. Je Ha karakterinin gizemi dizinin ilk bölümlerinde ortaya çıkıyor. Ji Chang Wook duygusal-aşk temalı dizilere ne kadar yakışıyorsa aksiyon dizilerine bir o kadar yakışıyor. Healer dizisinde az çok aksiyon sahnelerini görmüştük Fakat K2 dizisinde üst düzey dövüş sahnelerine imzasını attı diyebilirim.
Yoona dizide Go Anna karakterini canlandırıyor. Daha önce Love Rain, ve Prime Minister & I dizilerinde izledim. Anna güçlü başkan adayı olan Jang Se Joon'un herkesten sakladığı kızıdır. Annesi, ünlü eski bir yıldızdır. Babasının herkesten sakladığı bir kız olarak büyük travmalarla büyümüştür. Bu yüzden anthrophobia’dan (toplumdan korkma korkusu) muzdariptir ve yanıp sönen ışıklar görünce panik yaşamaktadır. Çekilen bir fotoğrafı üzerine İspanya’dan Kore’ye geri dönmek zorunda kalır. Bir çok kişinin aksine ben Yoona'nın oyunculuğunu seviyorum. Belki de naif bir güzelliği olduğu için tuhaf bulmadım oyunculuğunu. Şunu söyleyebilirim ki oyunculuk konusunda kendine bir çok şeyi katarak Anna karakterini canlandırdı. Özellikle ilk bölümler hiç konuşmadan sadece ifadesiyle duygularını izleyiciye geçirebilmesi harika detaylardan biriydi. Onun oyunculuğunu beğenmeyen bir çok kişiye kendini nasıl geliştirdiğini göstermiş oldu. Daha dizi yayındayken King Loves dizisinde Siwan'la oynayacağı kesinleşmişti.
Song Yoon A; dizide Choi Yoo Jin karakterini canlandırıyor. Konuk olduğu bir iki dizi dışında daha önce kendisini hiç izlemedim. Choi Yoo Jin; Jang Se-Joon’un eşi olan Choi Yoo-Jin karakterini canlandırmaktadır. O, chaebol bir ailenin kızıdır. Onun karakteri, halk tarafından yaptığı iyilikler ve güzelliği ile tanınır. Ancak, istediklerini gerçekleştirmek için önüne çıkan herkese zalimce davranır. Melek yüzünün altında şeytanlıklar olduğunu unutmamak lazım. Dizideki oyunculuğuyla kendini hayran bıraktı. Doğru konuşmak gerekirse performansıyla başrol oyuncuların önüne geçti diyebilirim.
Cho Seong Ha; dizide Jang Se Joon karakterini canlandırıyor. Sungkyunkwan Scandal, Paradise Ranch, Nice Guy, IRIS 2, Gu Family Book, Local Hero dizilerinde izlemiştim. Jang Se Joon.; üçlü bir başkan adayıdır. O, Choi Yoo-Jin’in kocası ve Ko An-Na’nın babasıdır. Şu zamana kadar sayısız dizi izledim. Ne yazık ki canlandırdığı karakterden dolayı olacak baba hissiyatını veremedi. Dizide kendi adıma sevmediğim karakterlerden biri desem yanlış olmaz

Song Yoon A ekranda ilk göründüğü ropörtaj sahnesinde, benim burada ne işim var diyen şaşkın ev hanımı izlenimi verdikten sonra beni tümüyle ters köşe yapan bir karakter. Ji Chang Wook ile olan sahnelerinde, bilhassa kurgulanan çekim ile Yoo Jin'in şeytana pabucunu ters giydiren karakterini Anna'nın masumiyetini daha belirgin kılan bir ayrıntı olarak yorumladım. Kurguda aksayan bir şeyler var,örn.sırf Anna'nın babasının rakibini Je Ha nezdinde kötü kılmak için eklendiği belli olan Irak çölleri ve Arap kız sahnesi.. 

Çok mu farklı bir senaryosu mu vardı? 

Hayır.

Ama kamera açıları, kullanılan teknoloji bayağı iyiydi.Şarkıları da güzeldi. Oyunculuklara gelirsek Choi yo Jin tek kelime ile harika bir oyuncuydu. Ji Chang Wook ile başladığım diziye Song Yoon A için devam ettim. Girdiği rolün hakkını sonuna kadar verdi. Ji Chang Wook  müthiş bir oyuncu. Healer dizisinde de buna benzer aksiyon sahneleri vardı ama bu dizide kendini bayağı aştı, ne kadar çok çalıştığı, ne kadar emek verdiği, yorulduğu zaten bir daha aksiyon dizi çekmek istemiyorum demesinden belli. Bir sonraki yapımı aksiyon olmasın ama sonrasında tekrardan böyle dizilerde yer almalı. Yoona'nın duru güzelliği rolüne o kadar oturmuştu ki insanın izlerken bağrına basası geliyordu. Oyunculuğunu zaten seviyor olmama rağmen bu dizide kesinlikle kendi aştı. 


Dikkat! Bir sonraki paragraf spolier içerir.

Öncelikle dizinin aksiyonu ve entrikaları muazzamdı. Lakin senaryoda bir çok eksiklik olduğunu söyleyebilirim. Mesela Je Ha'nın

Son 2 bölümde de diziyi Yoo Jin karakteri sürükledi. Zaten bu karakteri diziden çıkart dizide çok az izlenebilir şey kalır benim gözümde. En boyutlu yazılan ve en iyi canlandırılan karakter o oldu. Anna’nın annesini beklediğim gibi o öldürtmemiş, ama ölürken de seyirci kalmış. Tam da o nokta hayatında kırılma noktası olmuş ve aslında kendini de o olay sonrası hiç affedememiş gibi görünüyor. En büyük kaybeden o olduğu halde kadın ölürken bile asaletini kaybetmedi. Bence yalnız ölüm ona daha çok yakışırdı. Bazı oyuncular vardır oynadığı karakteri alıp bambaşka yerlere taşırlar, izlemeye doyum olmaz. Jang Se Joon' un son anda dayanamayıp Choi Yoo Jin' in yanına gitmesi onu yalnız bırakmaması ve birbirlerine sevgiyle sarılarak ölmeleri farklı bir yaklaşım olsa da dizinin aseletine yakışmadı gibi. Choi Yoo Jin yıllarca sevilmeden sevmiş bir kadındı. Jang Se Joon ise onun kızının annesini öldürdüğünü düşündüğü için ve kendisinin bir kukla gibi yaşamasına sebep olduğundan dolayı ona kızgın ve kırgındı. Hoşuma giden ayrıntılardan biri, JSS ekip liderinin JeHa'yla sonradan gelişen dostluğuydu. Dizinin bana kalırsa eksik yanlarından biri bu ekibi arka planda tutmaları oldu.
Aksiyonun aranan ekibini bu şekilde maskelerle görmek güldürdü.

Dizinin müzikleri Yoona "Amazing Grace" Spica grubundan Kim Bo Hyung "Same day" Park Kwang Sun "As If Time Has Stopped" U Sungeun "Sometimes" Min Kyunghoon "Love You" şarkıları dikkatimi çeken şarkılar oldu.

Albümü dinle; TIKLA

Bol aksiyonlu bir diziydi. Yalnız son bölümler özellikle 15.bölüm beni yordu açıkçası. Bazı şeyleri berbat etmiş senarist. Adam ağır yaralandı iki gün kendine gelemedi. Üçüncü gün önüne geleni patakladı hem de iki büklüm. Kız yurtdışına gidiyor, uçak kalkacak, nasıl anladın birader orda olduğunu, zaman bile yok. Kız uçaktan indirilip kaçırıldı. Polise bir milletvekili kumanda ediyor filan. O ediyor da diğeri edemiyor mu? Sanki polis müdürü mübarek hemen ekipi yollayın diyor gidiyorlar. İnandrıcı değildi bunlar. Kopukluk olmuş o sahnelerde. Bir de bomba patlatacak kişi kendisi yukarı çıkıyor. Bir sürü adam var. Onlara rest çekiyor, ipi kopartıyor kaçıyor falan. Onlar da öyle bakıyorlar. Olmamış. Yani 10'luk diziyi son iki bölümde bozdular. Bozuk plak gibi yaptılar yani. Notum 8 oldu. Aksiyon sahnelerini beğendim, heyecanı bol bir diziydi. Herkes rolünü çok güzel oynadı. Bazı aksamalar olsa da. Yalnız Song Yoon A dizinin bir numarasıydı. Helal olsun. Oyunculuğuna 10 üzerinden 10 veriyorum. Yardımcı kadın oyuncu dalında aday olur. İzlemeyenler bu kadar küçük şeylere takılmazlarsa mutlaka izleyebilirsiniz.

Diziye puanım 7,6/10