5.3.14

You Who Came From the Stars / Kore Dizisi

Fantastik konu barındıran her dizi başımın tacıdır, tabi saçma olmadığı sürece. Amerikan dizileri arasında Fringe final yaptığından beri onun ayarında hala bir dizi izleyemedim. Fakat gel gör ki bitişine onun kadar üzüldüğüm, aynı oyuncularla bölümleri daha fazla olsaydı dediğim, seve seve arşivime eklediğim dizi My Love From The Star..

Do Min Joon kendi uzay aracıyla seyahat ederken dünyaya inen sonrasında 400 sene boyunca insanlar arasında yaşamak zorunda kalan uzaylı kardeşimiz. Geldiği yere dönebilmesi için yıldızların her hareketini izleyediği için bir gün ansızın 3 ay sonra görünecek olan yıldız sayesinde yaşadığı yere dönecektir. Do Min Joo (Kim Soo Hyun) İlk kez geldiği dünya da yaklaşık 400 sene boyunca genç ve yakışıklı bir şekilde hayatını sürdürmüştür. Sesleri algılaması, gözlerinin keskin olması, bazı olayları görebilmesi ve hızlı bir şekilde hareket etmesi bir uzaylıdan beklediğimiz hareketler olduğu için şaşırmadım. Fakat bana göre en güzel ve özel olanı ışınlanması ve zamanı bir kaç saniye bile olsa durdurabilmesi..Uzaylımızın dünyadaki insanların yaşamlarına ayak uydurmaktan başka çaresi yoktur. 400 sene kadar yaşayan bir adamın sürekli aynı mesleği yapmasını bekleyemeyiz tabi. Şu an ki mesleği ise üniversitede öğretim görevlisi olmasıdır. Yaşlanmadığı için her 10 yılda bir sahte ölüm belgesiyle hayattan silinip yeni bir kimlik ve işler ile hayatına devam eder. Aşk konusunda; insanların arasında dört asırdır yaşadığından olsa gerek kıskançlık, merak, cinsel arzular, sahiplenme, sempati gibi duyguları aşk sanarak yanlış anladığına inanır. Ta ki Cheon Son Yi hayatına dahil olana kadar. Onun dışında gelişen olaylar yüzünden ilk kez bir kadına olan gerçek aşkı başlar. Bu durumda bizim atalarımızın söylediği bir söz gelir aklıma sizde bilirsiniz; "Büyük lokma ye büyük söz konuşma" .. Cheon Song Yi (Gianna Jun) 28 yaşında zirvede ki aktris, ulusun perisi onun değişiyle "o bir yıldız". Öğrenim hayatı boyunca her zaman film setlerinde olduğundan gerçek bir eğitim alamamıştır. Yıldız olmanın verdiği rehavet sayesinde şımarıklığında vazgeçmemiştir. Tek başına kaldığında kırılgan, yalnız, sevgiye muhtaçtır.  Song Yi gerçek aşkı aradığından olsa her seferinde Lee Hwi Kyung'u red ediyor. Ailesinin dağılmasına sebep olan bir üne kavuşmuş ama bütün ailesinin yükünü kendini tek başına üstlenmiştir. Do Min Joon karşısına çıkana kadar hayatı bu şekilde geçip gidiyordu. Ona hayran olan erkeklerin aksine onu sürekli red eden, onu görmezlikten gelen bu adam ilgisini çekmiştir... Lee Hwi Kyung; 28 yaşında S&C grubun küçük oğlu. Ortaokul yıllarından beri kapak modelliği yapan Song Yi'ye ilk görüşte aşık olur. Hatta babasına o yaşlarda yalvar yakar şirketin reklam modeli yapar. Gel gör ki bizim kız birazcık odun olduğundan teşekkür dahi etmez. Hwi Kyung kendini kabul ettirebilmek için sürekli peşinde dolaşır, onun için herşey yapar yeri geldiğinde bile küçük düşer ama ona karşı sevgisi azalmaz. Hatta ona karşı olan aşkından onun için yanıup tutuşan Yoo Se Mi'nin sevgisini fark edemez. Bu kızımız silk başlarda kafasını vur ekmeğini al tarzında zarif, narin, kendinden emin duruşu, entellektüel standartlarda Cheoın Son Yi'den üstün olmasına rağmen hep onun gölgesinde kalmıştır. Ortaokul yıllarında Hwi Kyung arkadaşlarıyla Se Mi'nin sınıfına gelir, ilk görüşte aşık olur. Song Yi ile çok yakın arkadaş olmalarına rağmen o zamandan beri içten içe en büyük rakibiydi. Hem işleri hem sevdiği adamın onu sevmesinden ötürü kıskançlığı dostluğunun önüne geçmiştir. En yakın arkadaşını özlediği zamanlarda bile...
Do Min Joon Joseon dönemindeyken dünyada kaldığında bir Seo adında daha 15'inde dul kalan küçük bir kızla karşılaşıyor.Eski dönemlerde bir kız için dul kalmak insanların gözünde ayıplanacak durum olduğundan ailesi bile kızını öldürmek için uğraşır. Annesinin yardımıyla kaçarlar. Do Min Joon bu kıza üzülür  yardım eder. Bir gün kızı öldürürler. 
Sonsuza kadar durdurmak istediğim bir an var..
Sevdiğim kişinin öldüğü an.
Çaresiz kaldığım o an..
Asırlar sonrasına geldiğimizde bundan 15 yıl öncesine Do Min Joon'un cerrahlık yaptığı dönemlerde yolda yürürken bir kızı görür asırlar önce kurtarmaya çalıştığı kız Seo'ya benzer. O esnada koşan kıza tır çarpacakken zamanı durdurur Song Yi'yi kurtarır ortadan kaybolur. Birbilerinin izlerini kaybederler. Kadere bakın siz yıllar sonra birbirlerine komşu olurlar farkında olmadan..
Bir kere dizinin kurgusunu çok sevdim. Do Min Joon (kim soo hyun) girmediği kılık kalmamış. Oyunculuğu ile aslında girdiği kılıkların üstesinden geldiğini düşünüyorum Eminim ki benim gibi düşünen bir çok kişi vardır. Song Yi karakterini canlandıran Gianna Jun harikalar yarattı. Do Min Joon'a aşık olduğunu fark ettiği, onu kıskandığı, şımarıklığı, yaptığı her an güldürdü. 
Do Min Joon yaşlanmayacağını öğrendikten
sonra girdiği stres ve ortaya çıkan Song Yi :)
Song Yi'nin aşk için çaresiz kaldığı zamanları :)

Song Yi benim için bu dizide bir tık öne çıktı. Gianna Jun harikalar yaratmış derken bunları kast etmiştim. Herkes iyi günlerinden yayında olanların kötü günlerinden yanında olacaklarını düşünür. Fakat işler reelde de dizilerde de hep aynıdır. En yakınlarından yersin darbeyi. Bu dizide o yakın Se Mi (Yoo In Na).. Onu canlandıran Yoon In Ha'yı severim, rolünün hakkını verdiğini düşünüyorum. Gerek Hwi Kyung duyduğu aşk yüzünden gerek Song Yi ile içten içe hissettiği yarıştan ötürü onun yerine geçti. Se Mi kızgınlığım üzüntümün önüne geçti. Song Yi'nin başına gelenleri fırsata dönüştürmüştür. Eski arkadaşı olduğundan onun hayatından nasıl çıkarabilird, nasıl terk edebilirdi onun yaptığı gibi o da ona gizlice destek olacaktı. Hwi Kyung'a açılmasına rağmen karşılık göremeyince bizim kız daha fazla hırçın davranışlar sergilese bile en azından kendi kişiliğini daha da küçültmedi en çok buna sevindim.
Hani diziler ikinci adam ne kadar iyi olursa olsun mecbur kötü olan tipler vardır. Lee Hwi Kyung'un ilk başta öyle olacağını düşündüğüm için pişmanım. Neden düşündüğün derseniz? Çocuk yaşta denebilecek zamanda beri Song Yi'yi seviyor olmasından. Senarist düşüncelerimi yıktı. İyi ki de yıkmış. Kim Soo Hyun ve Gianna Jun'un canlandırdığı karakterler kadar büyüdü benim için. Song Yi aşık olduğu kadından çok çocukluk arkadaşıydı. Abisinin onu öldürmeye çalıştığını öğrendiğinde akıl dolu planıyla onu yakalanmasını sağladığında benim gözümde dev adam oldu..O Yüzden sevdim de sevdim Hwi Kyung'umuzu :)
Her dizinin iyi rolleri olacağı gibi bir de kötü karakterleri olmalı. Kötü karakter tiplemesi olarak Gu Family Book'da ki Joo Kwan Woong ve I Hears Your Voice'da ki Min Joon Gook karakterleri şimdiye kadar izlediklerim arasında en kötü karakter oyuncularıydı. Onlar kadar kötü olan biri varsa o da Lee Hwi Kyung'un abisi Lee Jae Kyung (Shin Sung Rok) Kendi amaçları uğruna yapmacağı kötülük yoktur. Onunla yıllarca birlikte olduğu karısını akıl hastanesinde kilitli tutmak,oyuncu sevgilisi insanlara birlikte olduklarını açıklayacağını söylediğinde gözünü bile kırpmadan öldürmek gibi. Song Yi'ye kafayı takar onu öldürmek için türlü türlü oyunlar yapar. Song Yi'ye neden taktı? Lee Hwi Kyung'un sevdiği kadını neden öldürmek istiyor derseniz, izleyin derim. İzleyenler için yorumlarını bekliyorum:)
Song Yi'nin asi kardeşi Cheon Yoon Jae(Ahn Jae Hyun). Ablasının ünlü biri olmasından pek hoşnut değildir. İlk başlarda ara ara asi çocuk olarak dizide yer alsa da onun bu asi hallerini dizinin sonlarına doğru yerini sevimli haller içinde olması senaristin sağ gösterip sol vurması derim. Açıkcası ben Do Min Joon'a karşı çıkar diye bekliyordum. Aksine Do Min Joon hayranı biri oldu çıktı :)) 
Abla kardeşin Do Min Joon'u paylaşmadıklarıda bir gerçek. 
Herkesten bahsetmişken Do Min Joon'un dünyada ki sırrını bilen yakın dostu Av. Jang Young Mok 'dan bahsetmeden olmaz. Yıllarca Do Min Joon'a dostluk yapan bir zamanlar onun kadarken yıllar geçtikçe yaşlı bir adam Av. Jang'ın dostuna bağlılığı sevdim. Özellikle Song Yi'nin annesi Do Min Joon'a kızdığı zamanlarda babasıymış gibi onu korumasına arada ki diyaloglara gülmekten ölüyordum her seferinde.. Hava girip Do Min Joon'u azarlaması falan benim gözümde harika detaylardı. :)
Bok Ja dizide ara ara görünse de onun her defasında yakışıklı
bir erkek gördüğünde saçlarının uçuşması, tepkileri hayalleri
 güzel düşünlmüş :)
Şu ekibi de unutmamak gerek. Dizide ara ara kaşımıza çıkan tespitleriyle beni güldüren
üçlü.. 
Song Yi ve Do Min Joon'un birbirlerine olan aşklarını izledikçe etkilenmemek elde değildi. Song Yi gibi erkeklerin peşinden koştuğu yıldızın uzaylı dostumuza aşık olduğu her dakika güldüm. Aşkını itiraf ettiği dakikalarda bile güldürdü. Onun bir uzaylı olduğunu öğrendiğinde,Do Min Joon'un gitme vakti geldiğinde, red edildiğinde..her seferinde çoğalarak sevdi.. Do Min Joon evine döndüğünde aslında ait olduğu yerin "dünya" değilde "Song Yi'nin dünyası" olduğunu anladığı her dakika onun yanına dönebilmek için görünğp kaybolması sevdim.. Açıkçası son bölümde hüzünlendiğim çok sahne oldu. Song Yi'nin çevresinde ki herkese onu bana anlatın dediği an bende ipler koptu.. Dizinin son bölümlerine yaklaştıkça hüzünlenmiştim. Yazımın başında bahsetmiştim. Fringe final yaptığı zamanlarda böyle hüzünlendiğimi hatırlıyorum. Dizinin yönetmeni; ikinci sezonun çekilebileceğini dile getirmiş. Umarım olmaz. Her şey tadında güzel...
En çok bahsetmekten hoşlandığım kısıma geldik. Dizinin Ostları... Hyorlyn "Love From The Star" ve "Good Bye" sevdiklerimden..Ballad şarkıların  kralı K.Will'in seslendirdiği "Like a star" Huh gak " Tears falling like today" benim dinlerken hüzünlendiğim şarkılar.. Umarım sizde dinler, seversiniz.. İyi Seyirler şimdiden..


9 yorum:

  1. okumadım heyecanı kaçmasın diye nitekim konusunu bile bilmiyorum çünkü bu akşam başlayavcağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman izledikten sonra yorumlarını bekliyorum. Son zamanlarda online olarak keyifle izlediğim dizi :D Özellikle Gianna Jun oynadığı karakter çok eğlenceliydi :D

      Sil
  2. Finalde aslında aklıma takılan bir sey oldu. Bu uzaylimiz dunyaya geldiği icin yaslanmayacak mı hic ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diziyi izleyeli çok uzun zaman oldu tam hatırlamıyorum.

      Sil
  3. Diziyi daha izlemedim aka cok guzel oldugunu duydum 🌝

    YanıtlaSil
  4. Evet yine yorumlarını okuyup diziyi izledim 👍Çok güzeldi .. uzaylı konusu saçma olur iki bölümde bırakırım derken iki günde diziyi bitirdim 🤕 Finali iyi olmuştu ki bunu hiç beklemiyordum .. ost de bruno Mars ın marry you vardı bayıldım ona.. hani video çektiği😊 Bu arada naçizane bir istekte bulunabilir miyim?izlediğin dizilere puan verebilir misin 10 üzerinden ve o dizi daha çok hangi türde ağırlıklı işlenmiş belirtebilir misin?? Yorumları dikkate aldığını ve cevapladığını görüyorum🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncelerin için teşekkür ederim. Fikir ve önerilere açığım. Önerini yeni yazacağım postlarda yapacağım. Düşündüğüm bir durum değildi fakat fikir hoşuma gitti. Teşekkür ederim tekrardan.
      Fantastik türde dizileri sevdiğim için saçma olsa da izlerdim. Fakat romantik-komediyle harmanladıkları için eşsiz bir komedi ortaya çıktı. Oyunculuklarda bu dahil :)

      Sil
  5. Hee kyung'a ne oldu sonra açıklama yapan birisi var mı

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..