19 Nis 2018

Prison Playbook / Kore Dizisi


TVN kanalının bir efsanesi daha dizi listemde en baş sıralara yerleşti. Reply 1988, Reply 1994, Reply 1997 dizilerinin yönetmeninden de bu beklenirdi. Bu afişten böyle bir dizi çıkabileceğini kim tahmin ederdi ki? Cidden izlemeye karar verirken baya kararsızdım, kara mizah denince bayağı kara bekliyordum ve sevdiğim oyuncular olunca izlemeden duramadım. Bir baş yapıtla karşılaştım. Oyuncuların her biri harikaydı. Kötü karakter olarak atfettiğimiz oyuncuları iyi rollerde görmek çok keyifliydi. Artık kötü rollerde oynarlarken nefret edebilir miyim bilmiyorum.

Bir dizinin bu kadar çok karaktere yer verdiğine çok az tanık oluruz. Hemen hemen her karakterin hikayesine bir şekilde dokunduk. Bunda dizinin bölüm süresinin büyüklüğünün etkisi var tabi ki. Her haliyle hepsi birer başroldu kesinlikle.Kıyıdan köşeden izlediğim oyunculara genel çerçeveden bakmak ve bundan sonraki projelerini izlerken buradaki karakterlerini anımsamak gerçekten zevkli olacak. Dizide çok fazla karakter olduğu için her birine yer veremeyebilirim. Fakat bana dokunan oyunculara yer vereceğim.

Bundan sonra spolier içerir.
Kim Je Hyuk karakterini Park Hae Soo canlandırıyor. Daha önce Six Flying Dragons, The Legend of the Blue Sea, The Liar and His Love dizilerinde izledim. Kim Jae Hyuk başarılı bir beyzbol oyuncusudur. Kardeşine tecavüz etmeye çalışan birini öldürmesiyle hapise giriyor. Neyseki Sorunsuz bir şekilde çıktı da sahada görebildik, bir ara dedim gerçekten gozünü kararttı her şeyi bırakıyor galiba ve haksız da sayılmazdı ne yazık ki, yoktan yere insanın damarına bastı o pislik,Müebbet ortaya çıkıp öldürdüğünde yine çok içlendim, teşekkürü çok içtendi ve yaptığı şey paha biçilemez bir şey olmasına rağmen senin için en azından bunu yapabildim dedi Kim Jae Hyuk'un verdiği röportajda herkese tek tek(birini unutmadı herhalde di mi?) teşekkür etmesi de benim için çok anlamlıydı, özel timin şefine varana kadar özenle ve vefa ile teşekkür etti ben de yüzlerindeki o gülumsemeleri gördüm ya cidden  mutluluk sebebi.
Jung Kyung Ho; dizide Lee Joon Ho karakterini canlandırıyor. Daha önce Sorry, I Love You, Cruel City, Endless Love, Fall in Love with Soon-JungOne More Happy EndingMissing Nine, High-End Crush dizilerinde izledim. Teğmen Lee ile olarak karşımıza çıkan başarılı aktör hiç kuşkusuz en iyi karakterlerinden birine hayat verdi. Eski bir beysbol oyuncusu olan Joon Ho bir olay sonucu beysbolu bırakmak zorunda kalmıştır. Kim Je Hyuk ile kardeş gibi yakın büyümüş ve beysbol oynamışlardır. Lee Joon Hoo tuttuğunu koparan her işi başaran bir karakterdir. Onların yolları yıllar sonra hapishanede kesişti. Kim Je Hyuk'un tekrardan sahalara dönebilmesinde büyük etken olmuştur.
Han Yang yani nam- değer keş. Bu karakteri  Lee Kyu-Hyung canlandırıyor. Daha önce Goblin dizisinde izledim. Kyu Hyung müzikal oyuncusu. Bu karakteri onun dışında kimse canlandıramazdı sanırım. Dizi boyunca en çok izlemekten keyif aldığım karakterlerden biriydi. Hayal kırıklığım ve üzüntüm öyle derindi ki ağlayamadım hatta ilk etapta algılayamadım bile. Aklımdan türlü  düşünceler geçti  "Acaba hapse girmeden önceki yakalanışını mı gösteriyorlar" dedim ama "Hayır", Polis arabası geçerken Ji Won yani sevgilisi hala restoranın önündeydi. Ve evet ilk etapta ben de neden ailesi yine de almaya gelmedi ki diye kızsam da daha doğrusu çıkıp kimse olmadığı için üzüldüğünü görünce üzülsem de bu yaptığını haklı çıkarmaz çünkü o insanları ikna eden de oydu o halimi görmenizi istemiyorum dedi, kendi iradesi olmalı her zaman birileri yanında olamayabilir, olmak zorunda da değil... Yazık oldu, iç yaktı keş.
Yüzbaşı Yoo karkaterini Jung Hae In canlandırdı. Daha önce Bride of the Century,  The Three Musketeers, Blood, White Nights,  While You Were Sleeping dizilerinde izledim. Dizinin üçüncü bölümden sonra dahil oldu. Sen güzel bir karakterdin öyle. Hem narin hem de naif. Fakat ilk başlarda göz korkutucu biriydi. O abi dedikçe ben içleniyorum, adeta nefesimi tutup onu dinliyorum.Zarfı açarken hop oturup hop kalktım. Mululuktan ağlaması çok içime dokundu. Suçsuz yere giden günlerinin hesabını soracak olması diziyi açısıan üst seviyelere çıkardı. Jung Hae In cidden sonradan keşfedilen bir aktör oldu. İlk başrolünü bundan sonraki dizisinde kaptı bile. Oysaki uzun zamandır sektörün içinde  While You Were Sleeping dizisinden sonra dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.

Choi Moo Sung, dizide Kim Min Chul karakterini canlandırıyor. Daha önce Cruel CityEmpress Ki, Heart to Heart,  Awl, Reply 1988Uncontrollably FondWeightlifting Fairy Kim Bok-Joo, Lookout dizilerinde izledim. Kim Chul hapis hayatına başlamadan önce kabadayı olarak anılıyormuş. Yolu bir şekilde hapishaneye düşüyor. Ömür boyu mühebbet ceza alıyor. Kim Je Hyuk'un başka hapishaneye transferinin ardından karşımıza yanlış hatırlamıyorsam ya 3 ya da 4.bölümde çıkıyor. İlk izlenimde yeni düşman sen misin dedirtse de yılların vermiş olduğu yorgunlukla uysal biri haline dönmüştür.

Park Ho San dizide Kaist karakterini canlandırıyor. Daha önce Liar Game, Wanted, Defendant dizilerinde izledim. Onunda yolu bir şekilde hapishaneye düşüyor. Adamda kafa zehir gibi çalışıyor ama bir türlü normal çalışmıyor. Onunla Han Yang ile olan kapışmalarını izlemek aşırı keyif verdi. Hele aldatıldığını öğrendiği o bölüm gülmekten öldüm. Bu adamın tiplemeleri ve konuşma tarzına bayıldım.
Kang Seung Yoon; dizide Jean Valjean karakterini canlandırıyor. Seung Yoon Winner grubunun lideri. Uzun metrajlı ilk kez bir dizide yer aldı. Onunda yolu bir şekilde hapishaneye düşüyor. Kim Min Chul'a baba diye diye dolaştı. Aslında diziden ayrılmasına çok üzülmüştüm. En azından kendini hangi konuda yetiştireceğini bularak ayrıldı ama ne bileyim dizi boyunca yer alsa olurdu. Tabi gitmeden önce Kim Min Chul'a bir kazık attı ama sonradan kendini toparlaması mutlu etti. Kang Seung Yoon dizide Busanlı bir genç olarak aksanı efsaneydi. Kendisi reelde deBusanlı olduğu için pek zorlanmadı. 
Jung Woong In; dizide Teğmen Paeng karakterini canlandırıyor. Daha önce I Can Hear Your Voice, Empress Ki, Pinocchio, My Sassy Girl  dizilerde izledim. Teğmen Paeng, cidden belki de hakkında yorum yapamayacağım tek karakter, çok katmanlı, çok derinlikli, muhteşem bir adam. Muhteşem bir detay.

Senarist gerçekten ilmek ilmek işledi her şeyi, övecek söz bulamıyorum. En son Memur Paeng'in bölümlerdir merak ettiğimiz soruyu sorup "Teğmen Na'nın bir geçmişi mi var da bu hale gelip" demesi ve "yok be hep böyleydi" cevabını almasıysa senaristin bizi ufakça çimdiklemesi gibiydi. Zira dizi boyunca ilk görüşte sevemeyeceğimiz bazı karakterleri geçmişleri sayesinde sevdik, gerçek hayatta yüzüne bakmayacağımız insanlarla empati kurduk falan. Ama senarist dedi ki gerçek dünya her zaman da böyle değildir, bazıları öyle oldukları için öyledirler ve çiçekli bahçenizin yollarında koşmuyorsunuz. Dönüp dolaşıp şuna geliyorum ki, iyi ki bu diziyi izleme kararı almışım, zira harika bir diziydi. 

Senaryo hayat dersi veren, güldüren, ağlatan türdendi. Min Chul ajusshinin kel olan adam o hücreye geldiğinde sırf onu korkutmak için yıllardır kullanmadığı ganpe pençelerini çıkarması mesela, ya da Jae Hyuk'un hiç bir şeye tav olmayıp arkadaşlarına zarar gelince o sapık herife kızması, gerektiği yerde salak gevzek gerektiği yerde akıllı uslu birisinin olması. Teğmen Peangın serseri deyip durması ama aslında sevgi sözü olarak kullanması daha bahsetmediğim onlarca ayrıntı içeriyor.

İnsana ruhu olduğunu hissettiren, mutlaka ve mutlaka izlenmesi gereken, insanı çok daha derinlere inerek ruhumuza dokuna bir dizi. Tanımlayacak kelimeleri tam olarak bulamıyorum. Sözcüklere sığdırılamayacağını söylememe gerek yok sanırım. My Life adlı OST'yi dinlerken hem şöyle bir durup kendimize, hayatımıza bakıp memnuniyet duyuyoruz.

Joon Ho, Je Hyuk'un kız kardeşiyle cidden çok hoş bir ilişki içindeydi. İkisi de çocukluk aşkına geri dönmüş oldu. Je Hyuk'a ilişkilerini haber veriş şekli de çok komikti iyi buldu yerini. Kaist'i ve Doktor Ko'yu göremedik, bekledim durdum ama yok. Jean Valjean Min Chu'u almaya gelmiş o kadar duygulandım ki, belki de içeride adama o pisliği yapmasaydı bu kadar vefalı olmayacaktı, sonuçtan memnunum ama keşke görebilseydik çok isterdim. Flashbackleri de ayrı güzeldi. İnsan anladıkça, geçmişlerini tanık oldukça dizinin içine daha rahat giriyor. Şef Nanın flashbackini senaristin final bölümüne saklaması da beni ayrı güldürttü. Normal hapishane dizilerinde gardiyanların hayatına hiç değinilmez ama burada çoğunun hayatını biliyoruz ve bu beni çok mutlu ediyor. Bir hikayeyi 2 taraftan da dinlemek gibi. Müzik efektleri harikuladeydi. Tam diyorsun aa duygusal müzik çalıyor demekki üzgün bi şey olacak sonra bi anda o müziği kesip olayı mizaha çeviriyorlar. Daha bunun gibi onlarca sahne vardı ne kadar düşünülmüş bir dizi olduğunu gösteren.

Müdürü de çok seviyorum dongseng dongseng diye dolaşması çok güzeldi. Kim Jae Hyuk hyung dedikçe nasıl hoşuna gidiyor resmen kendinden geçiyordu. Şef Na'yı her şeye rağmen sevdim, zaman zaman kızdırsa da son bölümde özellikle kuralcılığını daha net gördük ve bir açıdan cidden eğlenceliydi.

 Kim Sung Cheol, dizide Beobja karakterini canlandırdı. İlk çıkışıydı. İlk olmasına rağmen güzel bir oyunculuk sergiledi. Dizinin ilk bölümlerinde diziden çıktı ama sonra geri geldi. Uçan kuştan haberi vardı. Je Hyuk'a gerçekten bir kardeş oldu. Annesinin ameliyatının yapılmasına isimsiz yardım etti. Bizim çocuk bunu öğrenince hayatta "umut" diye bir şeyin olduğunu farkına vardı. Hayatını doğru yaşamaya başladı. Je Hyuk'a gerçekten bir kardeş oldu dedim ya, he finalde senarist bunu bizlere gösterdi. Çünkü içeriden görüştüğü bir tek o vardı. 

Je Hyuk ilk gittiği hapishanede yaşadıklarından sonra beysbolda harikalar yaratmış olan sol kolunu kullanamadı.Yeniden antremana başladıktan sonra kolunun o hale gelmesine olmasına sebep olan kişi bulunduğu yer ve odasına transfer edilirse onu korumaya geçen oda arkadaşlarının bu hallerine bayıldım. Hem güldüm hem eğlendim. Özellikle Hang Yang'ın uykudan uyanıp kulağında kulaklık varmış gibi koruma şekline girmesi efsane müthiş bir detaydı.

Bir de bu sahne var ki evlere şenlik. Göz korkutmak için girdikleri bu haller cidden harika detaylardı. Kaist'in Yüzbaşı Yoo'ya beni bekleyecektin erken davrandın diyerek tepki vermesi falan çok güldürdü.

Malum uyuşturucuyu binbir zorlukla bırakınca çıktığında sevgilisi ve ailesi onu dört gözle kapılarda beklerken tekrardan uyuşturucu içerken yakalanması bende büyük şok etkisi yaratmıştı. Han Yang karakterini canlandıran  Lee Kyu Hyung'a karakterinin sonu neden böyle oldu diye sorulmuş. O da; 

"Açıkçası daha dizinin ortasındayken Haerongie'nin nasıl bir sonla yüzleşeceğini biliyordum. Yönetmen bana, karakterin hapisten çıkar çıkmaz uyuşturucuya geri döneceğini söylemişti. Song Ji Won ile ayrılmasından sebep mi diye merak ettim. Ama hikaye öyle ilerlemiyor. Senaryoyu okuduğumda çok şaşırdım. Yönetmen uyuşturucu sabıkalıları hakkında uzun araştırmalar ve görüşmeler yaptığını söyledi. Haerongie'nin sonunu gerçekleri sergilemek için bu şekilde yaptı. Hatta şöyle bir laf varmış, bir uyuşturucu sabıkalısı hapisten çıkar çıkmaz ilk önce ailesi erken davranıp onu (uyuşturucu tacirlerinden) kaçırmalıdır." bu ders niteliğinde bir karakter oldu. 

Sanırım son iki bölümün en falsolu hareketi keş oldu sanırım.. Hiçbir spoiler yemeden bölümleri izlediğimden küçük çapta bir şok yaşadım diyebilirim. 15.bölümde yaşanan durum finale kadar kendini hissettirdi kendi açımdan.. Sahnesine iki farklı noktadan bakabilirim Birincisi;Keş kesinlikle koğuş arkadaşlarından ve gardiyanlardan destek alıyordu. Uzun süre kullanmamasının sebebi buydu. Gülerek dışarı çıktığında aslında ne kadar yalnız kaldığını hissetti. Özellikle kapıdan çıktığında gelme demesine rağmen onu ısrarla kapıda bekleyen babasını ve sevgilisini görmek istedi.İkincisi; Sahnenin kuruluş amacını anlayamadım. Bir ara Altın Vuruş yapacağını düşündüm ama bir anda polisin onu yakalaması çok havada kaldı.. Uyuşturucuyu kullanan yakalandı ama satan kişi gülüyor..Senarist bu durumu neden böyle havada bıraktı anlamışıtım Ta ki karaktere hayat veren aktörün dediklerini okuyana kadar.

Han Yang ile yıldızı en iyi barışan hiç kuşkusuz Lee Je Hyuk oldu. Uyuşturucuyu bırakmaya çalışan Han Yang'ın her zaman yanında oldu. Bir süre sonra ona çocuğu gibi sahip çıktı. O kadar ince işlendi ki ne ara bunlar böyle oldu demekten alıkoyamadım kendimi. 

Han Yang ve Kaist dalaşlarını, her kavgada masa devrileceği için üzerindekileri alıyor gibi düşünülen ayrıntıtılar efsaneydi. Kaist ile olan dalaşlarda Hang Yang'ın yüzündeki o ayakları unutmayacağım 

İşin içinde Han Yang varsa orada mutlaka olay vardır. Önce Kaist sonra Yüzbaşı Yoo ile aralarındaki münakaşayı izlemek aşırı keyif verdi.

Bu dizide her ayrıntı gerçekçiydi. Her birimizin yaşantısında olabilecek kardeş kavgaları da onlardan biriydi.
Abi- kardeş arasındaki ilişkiye bayıldım. Hem anne hem baba hem abi olmanın güzelliğini anlatıyordu. Özellikle iki kardeş arasındaki tatlı atışmalar efsaneydi. Tam da Reply serisinin yönetmenine yakışacak şekildeydi. Reply serilerini izleyenler beni anlayacaklardır.



Bunu da burada paylaşmadan duramazdım 

O kadar duygu yüklü bir diziydi ki bir çok sahnesinde duygulanmamak elde değildi.
Özellikle Min Chul'un şartlı tahliyesi haberini beklerken duydukları heyecan harikaydı. 
Sen harika bir detaysın Teğmen Paeng..

2. sezon konuşulduğunu duydum çekilse en çok sevinenlerden biri ben olurum fakat bundan aşağısı olsun istemem aynı senaristin elinden çıkacaksa eminim daha iyi olur ki inşallah olur da izleriz biz de. Ayrıca Kore'de beğenildiği için başka senaristlerde üstünde çalışıp bu tip diziler gelebilir gelsin de iyiyse onları da izleriz ama bu dizinin bende ki yeri ayrı ilk 10 dizim arasına girdi. Ayrıca dizi %11.2 gibi yayın döneminde ulusal kanalda yayınlanan diziler için rüya denebilecek kadar başarılı bir reyting oranıyla veda etti. Dizinin yayınlandığı ülkede seyirciden gördüğü ilgi ve takdir mühim benim için. 

Eric Nam "Bravo, My Life!" WINNER Kang Seung Yoon &MINO  "The Door" (Prod. by ZICO) BewhY "OK" (Prod. by GRAY) Heize "Would Be Better" Park Boram "Like A Dream"  Wise Man"Main Title" benim dikkatimi çeken şarkılar oldu.

Albümü dinlemek için; TIKLA

Bir dizide çok fazla duygu değişimi yaşadım kolay kolay üzülmem dizileri izlerken fakat bu dizi de sesli bir şekilde kahkahalara boğulurken bir yandan üzüldüğüm için gözümden yaş geldiğini bilirim. Her türlü ters köşeye yattığımı bilirim. Kötü karakterlerin nasıl iyi, iyi bildiklerimizin nasıl kötü olduğunu bilirim. Ve her insanın bir hikayesinin olduğunu. Daha çok şey öğrendim ve gördüm evet belki bir cezaevine fazla iyimser bir diziydi ama cezaevinde çekilmesi bu diziyi farklı yaptı. Gardiyanlarından mahkumlarına ve dışarıda bekleyen sevdiklerine kadar dizide ki her karakteri sevdim. En çok da Şef Paeng'ı sevdim onun yeri ayrıydı. Müthiş bir diziydi basit ve sıradan değildi kesinlikle unutulmayacak diziler arasında pek çok şey yarım bırakıldı tam bir mutlu son değil ama kesinlikle üzgün bir son da değil. Hayatın gerçekleri çok güzel yansıtılmış. Her bir karakter ayrı ayrı değerliydi. Bu diziyi izlemediyseniz ve kararsız kaldıysanız koşun.doyulmuyor.


Dizi için puanım; 10/10

18 Nis 2018

Romantic Doctor, Teacher Kim / Kore Dizisi


Boo Yong-Joo (Han Suk-Kyu) ünlü bir cerrahtır. Bir gün, aniden ortadan kaybolur ve hiç kimse onun neden ortadan kaybolduğunu tam olarak bilmiyordur. Boo Yong-Joo tekrar ortaya Öğretmen Kim olarak çıkmış ve kendisine Romantik Doktor ismini takmıştır. O, şimdi gözlerden uzak bir hayatın tadını çıkarmaktadır. Kang Dong-Joo (Yoo Yeon-Seok), birisini kazanmak için bir doktor olmuştur ve Yoon Seo-Jung (Seo Hyun-Jin) ise birisi tarafından takdir edilmek için doktor olmuştur. Her ikisi, Öğretmen Kim ile tanıştıktan sonra hayatın değerini öğrenir ve aşktan teselli bulurlar.


Han Suk Kyu; dizide Teacher Kim yani Boo Yong Joo karakterini canlandırıyor. Daha önce Secret Door dizisinde izledim.Ünlü bir cerrah olan Boo Yong Joo, kendi alanının en başarılısı olduğu kadarda bilge bir akıl hocasıdır. Ülkedeki zor ameliyatların ustası olarak bilinen cerrahtır. Han Suk Kyu sektörün en iyi aktörlerinden biri. 3 yıl aradan sonra dizi sektörüne geri dönüş yaptı. O genelde film sektöründe yer alan aktörlerden. Bu diziyle beraber deaseng ödülünün sahibi oldu. Açıkçası hak etti.


Seo Hyun Jin; dizide Yoon Seo  Jung karakterini canlandırıyor. Daha önce The Three Musketeers, Let's Eat 2, Another Miss Oh, Bring it on, Ghost, Temperature of Love dizilerinde izledim. Yoon Seo  Jung kalp-göğüs cerrahıdır. Başarılı ve parlak bir doktordur. Kang Dong Joo'n un kıdemlisidir. Seo Hyun Jin en çok beğendiğim aktirstlerden biri. Kadın adeta oyunculuğuyla döktürüyor. Another Miss Oh dizisiyle büyük yükseliş yaşayan güzel oyunca her sene mutlaka bir yapımla geri dönüyor. Hatta bu dizinin ardından Yang Se Jong ile beraber Temperature of Love dizisinde oynadılar. Zira birlikte izlemek istediğim iki oyuncuydu bu da gerçekleşmiş oldu.

Yoo Yeon Seok dizide  Kang Dong Joo karakterini canlandırıyor. Daha önce Gu Family Book, Reply 1994, Warm and Cozy dizilerinde izledim. Genel cerrah olarak mesleğinin daha başlarında olan bir doktordur Yetenekli ve başarılıdır. Kim Hoca gibi yetenekli bir cerrahtır. Yoon Yeon Seok, Reply 1994 serisinden sonra başrolde yer almaya başladı. Bu dizide onun kariyerin yükselişi açısından önemli rol oynadı. Seo Hyun Jin ile beraber en çift ödülünün sahibi oldular.


Yang Se Jong; dizide Do In Bum karakterini canlandırıyor. Daha önce Duel ve Temperature of Love karakterini canlandırıyor. Başhekim Do'nun oğlu. Babasının gölgesinde onun gözüne girebilmek için kendi benliğini fark edememiş bir karakter. Kim Hocadan aldığı tecrübe ve dersler doğrultusunda kendini bulduğunu söyleyebilirim. Bir sonraki dizisiyle en iyi yeni oyuncu ödülünün sahibi oldu. Yalnız bu çocuk çok başka yerlere gelecek kıvamda. Hem ses tonu hem görünüşü hem de oyunculuğuyla gümbür gümbür geliyorum diyor.

Kim Min Jae, dizide Park Eun-Tak karakterini canlandırıyor. Daha önce Persevere, Goo Hae-Ra,  Second Time Twenty Years Old, Because It's The First Time, Goblin,The Best Hit  dizilerinde izledim. Yeni dönem oyuncular arasında dikkatimi çekenlerden biri. Özellikle ses tonu ve oyunculuğu hoşuma gidiyor.


Yoon Chan Young; dizide Kang Dong Joo karakterinin çocukluğunu canlandırdı.  Monstar, Gabdong, the Memories of Murder, Mama, Six Flying Dragons, The King in Love dizilerinde izledim. Çocuk oyuncular arasında en çok beğendiklerim arasında resmen rolünün içine giriyor, harika işler çıkarıyor. Geleceğin başarılı aktörleri arasına gireceğini düşünüyorum. 

Cerrahların eline bir şey olması, ya da iyi doktorların mesleklerinde çok iyi kötülerin çok kötü olması gibi klişeleriyle beraber genel olarak kendi türünde başarılı bir diziydi. İyi bir hikayesi, başarılı çekilmiş ancak kötü medikal dizi izledik.  Diziyle ilgili bir kaç eksik bulduğum nokta dışında izlenesi yapımlardan biri. Senaristin bazı karakterleri işleme konusunda zayıf kaldığını ve iyi hikayeyi daha iyi bir hale getirebileceğini söyleyebilirim. Dizinin amacı, üç genç doktorun hocalarından bir şeyler öğrenip değişmelerini tema edinmiş. Zira bir şeyler yavan kaldı gibi.  Dizinin karakter işleme konusundaki sıkıntısını biraz da medikal dizi için fazla kısa süreli olmasına veriyorum. Dizi sektöründe en uzun soluklu yapımlar medikal veya polisiye konulu dizilerden çıkıyor. Bunun en büyük örneklerinden biri General Hospital medikal yapımın kralı desek yanlış olmaz. ER gerçeği var 15 sene, House MD ise 8 yıl kadar sürdü. Hikaye konusunda zenginleştirilebilir konular arasında yer alıyor. Romantic Doctor, Teacher Kim rahat 50 bölüm giderdi.


Han Suk Kyu sinemasını ve sinema kafasını az çok tanıdığım bir oyuncu oldu. Bence de çok çekici bir adam ama yeni nesil Asyalı oyuncu tiplemesinin gösterişinden çok uzakta. Gösterişli bir tipi olmadığı için Big Brother kendisini fark edemedi ki küçük sularda kaldı diye düşünüyorum. Gerçi zamanında Jet Lee, Tony Leung, Jackie Chan gibi tip olarak şimdiki algıya uymayan birçok Asyalı Big Brother piyasasına girmeyi başardı. Han Suk Kyu biraz daha gençken oralara kapak atabilmiş olsaydı şimdi onlardan biri olmuştu. Esasen o dönemler Çin'in sineması çok daha güçlüydü, Güney Kore arada kaynardı; devir nasıl değişti Şimdi olsa bu adamlar mümkün değil piyasaya giremezler, hadi bir şekilde girdiler diyelim, asla tutunamazlar. Artık Ji Chang Wook, Rain, So Ji Sub gibi görsel anlamda Asyalı tipi temsilini çok karşılamayan gösterişli adamlar moda. Yaş aldıkça kendine fark atmış resmen. O saçlar adamın miladı olmuş zaten.

Kim Hoca'yı ben de ayıla bayıla izledim Karakterin süper kahramanlık dengesinin iyi kurulamadığını düşünüyorum. Kahraman yazmak kolay, anti-kahraman yazmak zordur. Senaristin kotaramadığı şeyi Han Suk Kyu'nun oyunculuğuyla çok iyi kotardığını söyleyebilirim. Senarist Dr. Kim'i kusursuz bir süper kahraman olmaktan öteye taşıyamadı. Buna rağmen efsane bir karakteri gözler önüne sermeyi ihmal etmedi. Dr. House'u izleyenler varsa hatırlarlar. Öğretmenliği ve doktorluğu konusunda mükemmeldi ama onun  Dr. Kim'in tek kusuru geçmişte ortadan kaybolması, onu da şartlar oluşunca kurtardı. Bir anti-kahraman böyle şeylerin içinden çıkamaz, bir süper kahraman ise böyle bir şey karşısında en başından pes etmez. 


Dizinin en iyi yazılmış tek karakteri Dr. Kang'dı. Kang, tutarlı bir şekilde değişimini ve ikilemlerini görebildiğimiz gerçek bir karakter oldu. Dr. Yoon da iyi işlenebilecek bir karakter olarak yola çıkmıştı ama o hikaye biraz sönük kaldı. Sebebi de bir anda ne olduğunu anlamadan değişmiş olması. İyi işlenecek bir travması vardı fakat yaşadığı travmanın altı biraz boş kaldı. Niye böyle bilek kesecek boyutta ciddi bir travma edinip sonra hemence iyileşebildiğini anlamadım. Dr.Yoon'un aldatıldığını en başından anladık, kaza mevzusunu boşuna vicdan yaptığını da anladık ama Dr.Yoon bunu öğrenmedikten sonra bizim için hiçbir şey ifade etmeyen bir olay. 

Başhekim Do başta olmak üzere bütün kötü ve kötümsü yan karakterler biraz zayıf kadlı. Sonuna kadar beklediğim halde hala Başhekim Do'nun nefretinin altı bir türlü dolmadı. Kim Hoca'yı kıskançlıktan bu kadar dert edinmiş bir kötü karakter yerine, Başhekim Do da kendince haklı diyerek empati kurabileceğimiz derinlikli bir kötü olma hikayesi olan bir karakter görmeyi isterdim ki Choi Jin Ho da bu rol için biçilmiş bir kaftandı. Dizide beni en rahatsız eden karakteri, Cerrahi Bölüm Başkanı Dr. Song oldu. Koskoca bölüm başkanı ama bir apandist ameliyatını bile başaramadı. Bu kadar zayıf karakterli yapmanın bir anlamı olmadığını düşünüyorum. Başkan Shin'in Kim Hoca'ya kayıtsızca güvenmesini aşırı takdir ettim. Dizi boyunca Kim Hoca dedi başka bir şey demedi. Senarist, 20 yıl önce kötü bir adama el uzatan vicdanlı çocuk çıkması hikayesiyle güzel destekledi.

Dizide havada olan olaylardan biride Do In Bum ve Kang Do Joon arasındaki arkadaşlık. Bu ikiliden çok iyi bromance çıkardı fakat arkadaşlık seviyesinde bırakmayı tercih etmiş. Son bölümlere doğru aslında yapmak istediği şeyin amacı kesinlikle buna benzer bir şeydi diyeyim. In Bum'un babasının gölgesinden sıyrılıp kendi ayakları üzerinde hayatına devam etmesi ve babasıyla olan o konuşması oldukça güzeldi. Gerçi senarist Yoon Seo  Jung ile yakın arkadaş mı yoksa imkansız aşk mı yazsam arasında gelgitler yaşamış olsa fazla abartmadan bir şeyleri toparladı.

Bizim hastanenin doktorları ve hemşirelerin koridorda bu şekilde buluşması anca dizilerde olur. 
Oldukça havalı olduklarını söyleyebilirim.


HAEBIN (gugudan) "Forever Love", Lee Hyun "Because it's You" Various Artist "Hope Of Hospital".
LEE HYUN (8EIGHT) "BECAUSE IT’S YOU" gibi şarkılar dikkatimi çekelnler oldu.

Albümü dinle; TIKLA

Teknik anlamda dizinin özellikle medikal sahneleri oldukça iyiydi. Tıbbi bilgisi olmayan bir izleyici olarak sorun varsa bile gözüme batmadı. Mekan, senaryonun atmosferine uyumlu ve başarılıydı.Özellikle hastanenin eski görünümü oldukça havalıydı.Kafama yatmayan bir çok şey yok muydu, vardı. Özel bölümde bir kısmını açıklamaya çalışılan kısımlar olmadı değil tabi. Kimsenin kusursuz, mükemmel olmadığı, hiç bir karakterin abartılmadığı, her karakterin hikayesinin ayrı bir ders verdiği güzel yapımdı.Gözümüze sokmadan hayatın içinden dersler verdi. Konuları tadında işledi ve bazı gizemli kalan olayları aydınlatmadan o gizemleri, bizim zekamıza ve hayal gücümüze bırakan bir dizi oldu. Masalsı değil gerçekçi olduğu halde umut verdiği için izlemesi gereken nadir dizilerden biri. Eksikliklere rağmen izlenesi güzel medikal dizisi.

Dizi için puanım; 7,5/10